FCC a Seat se stali partnery v rámci projektu podporujícího využití bioplynu jako pohonné hmoty
FCC, španělská skupina pro environmentální služby, stavebnictví a nakládání s vodou, se stane součástí projektu, který má za cíl transformovat stanice zpracovávající odpad na bioelektrárny.
Projekt Methamorphosis, kofinancovaný Programem LIFE Evropské unie, vede FCC Aqualia v partnerství s Area Metropolitana de Barcelona (AMB), FCC Environment (divize FCC pro životní prostředí), Gas Natural Fenosa, Katalánským energetickým institutem (ICAEN) a výrobcem automobilů Seat.
Cílem projektu je zvýšit produkci energie z komunálního, zemědělského a průmyslového odpadu. Projekt Methamorphosis se zaměřuje na zvýšení produkce bioplynu z výluhu komunálního odpadu modifikovanými a inovativními procesními technologiemi. Plyn produkovaný během tohoto methanizačního procesu je obohacován tak, aby ho bylo možno použít jako pohonnou hmotu nebo v budoucnu vtláčet do sítě zemního plynu.
Projekt předpokládá instalaci a provoz prototypů ke zvýšení produkce bioplynu a obohacování obsahu biometanu v Ecoparc 2, centru zpracování tuhého komunálního odpadu v Montcada i Reixac v Barceloně, které vlastní AMB a řídí FCC Environment.
Prototypy jsou založeny na třech technologiích, které vyvinula FCC Aqualia, a sice anaerobním membránovém bioreaktoru (AnMBR), patentovaném systému autotrofní denitrifikace (ELAN) a patentovaném zařízení upgradingu (ABAD).
Nový proces by měl zvýšit efektivitu a zároveň snížit emise skleníkových plynů (snížením potřeby energie o 70%) a snížit emise CO2 o 80% v porovnání s konvenčními procesy.
ICAEN se bude podílet na předávání poznatků získaných během projektu a na posílení reprodukovatelnosti.
Testy na vozidlech
Methamorphosis představuje krok vpřed k získávání energie z odpadu a je významným příspěvkem oběhovému hospodářství, tím že se snaží přetvořit centrum zpracování odpadu v zařízení produkce energie s možností zásobení jak vozidel, tak distribuční sítě.
Efektivita obohaceného biometanu bude demonstrována jednak při testech na vozidlech Seat, které vyhodnotí inženýři této společnosti, a také na vozidlech FCC Environment, které nyní jezdí na zemní plyn, v sérii testů s celkovými 120 000 km na vozidlo.
Předpokládá se, že emise skleníkových plynů budou o 30% nižší v porovnání s dieselovými motory.
Zdroj: BioEnergy Insight, 27. září 2016