Scania uvádí na trh "nejnovější generaci" motorů na biometan
Scania uvedla na trh nejnovější generaci motorů na biometan, které podle společnosti nabízejí 5% úsporu paliva oproti svým předchůdcům.
Nové biometanové motory o objemu 13 litrů, které byly poprvé představeny na loňském veletrhu IAA v německém Hannoveru, jsou k dispozici s výkonem 420 nebo 460 koní a využívají komponenty z nejnovější generace pohonné jednotky Super Diesel, což pomáhá zlepšit její potenciál úspory paliva.
Při spojení nových motorů s převodovkami a nápravami G25 testy prokázaly, že provozovatelé mohou podle společnosti Scania dosáhnout až 5% úspory paliva při dálkových přepravách.
Motory jsou zdokonalením předchozí generace 13litrových plynových jednotek, přičemž jejich výkony byly zvýšeny a připraveny tak, aby splňovaly budoucí zákonné požadavky, pokračovala společnost.
Ola Henriksson, senior produktový manažer pro obnovitelná paliva ve společnosti Scania Trucks, uvedl: "Biometanová paliva jsou řešením pro ty zákazníky, kteří chtějí bezodkladně zahájit cestu dekarbonizace. Naše motory na biometan pokrývají široké spektrum průmyslových odvětví a aplikací. Souprava tahače s návěsem o hmotnosti 40 tun může dosáhnout dojezdu až 1 800 km, pokud je specifikována s největšími nádržemi Bio-LNG, které nabízíme. Když k tomu připočteme výkon 460 koní a točivý moment 2 300 Nm, získáme dokonalý nástroj pro evropskou dálkovou dopravu. Stejně jako motor Super těží z většího rozpětí převodovky G25, tak i motory na bioplyn. Ve spojení s převodovkou Scania Opticruise a novými nápravami mohou biometanové motory po většinu času pracovat velmi blízko svého "sweet spot". Dohromady to vede k 5% úspoře paliva u tohoto pohonného ústrojí."
Zdroj: BioEnergy Insight, 12. prosince 2023