OptiFuel testuje lokomotivu poháněnou RNG
Společnost OptiFuel Systems (OptiFuel) zahájí v lednu příštího roku testování prototypu lokomotivy Total-Zero™ o výkonu 5 600 koní na biometan (RNG) a tendru Total-Zero™ o výkonu 2 500 koní s kapacitou 7 500 DGE (ekvivalent galonů nafty).
Traťová lokomotiva poháněná RNG produkuje 5 100 hp trvalého výkonu z motorů Cummins RNG s nulovými emisemi pomocí technologie Quick-Power™ společnosti OptiFuel se špičkovým výkonem 5 600 hp se standardní bateriovou sadou LFP.
Lokomotiva Total-Zero™ RNG-Electric Line Haul Locomotive společnosti OptiFuel, která se zaměřuje na udržitelnost, bude mít v blízké budoucnosti nízkorizikové a cenově dostupné parametry NULOVÉ emise oxidů dusíku (NOx) a pevných částic (PM) podle kritérií Well-to-Wheel (WTW) a zápornou uhlíkovou náročnost (CI) a současně nižší náklady na palivo a o 25 % vyšší provozní dojezd.
Cílem tohoto řešení je eliminovat škodlivé znečišťující látky, které se uvolňují z dieselových motorů, které poškozují kvalitu ovzduší a veřejné zdraví.
Program, který je částečně financován z grantu Ministerstva energetiky USA (DoE), bude po dobu 12 měsíců provádět předvýrobní testy v Centru dopravních technologií (TTC) Federálního železničního úřadu (FRA).
V roce 2026 zahájí společnost OptiFuel dvouletý testovací program o délce 1 milionu mil s deseti předprodukčními traťovými lokomotivami RNG o výkonu 5 600 hp a pěti tendry RNG o výkonu 10 000 DGE, které budou jezdit po USA.
Po úspěšném dokončení se plánuje zahájení plné výroby v roce 2028. Cena traťové lokomotivy RNG se odhaduje na přibližně 5,5 milionu dolarů (5 mil. eur) a lze ji zakoupit nebo pronajmout.
Zdroj: BioEnergy Insight, 11. března 2024